Zakończenie projektu unijnego „Lepsza przyszłość zaczyna się w przedszkolu”.
Czytaj więcej27 maja 2013 wszystkie dzieci z punktów przedszkolnych, udały się wraz z opiekunami na całodniową wycieczkę do Bajkolandi k. Rybnika.
Czytaj więcej26.04.2013 dzieci z punktów przedszkolnych uczestniczyły w zajęciach dotyczących bezpieczeństwa dzieci w ruchu ulicznym.
Czytaj więcejW ramach projektu "Lepsza przyszłość zaczyna się w przedszkolu" dzieci z punktów przedszkolnych pojechały do Wisły Czarnej na zimowy kulig.
Czytaj więcejW dniu 17.12.2012 w Parku Tradycji w Siemianowicach Śl. odbył się pierwszy koncert świąteczny z udziałem przedstawicieli przedszkoli, szkół podstawowych i ponadpodstawowych.
Czytaj więcejW ramach projektu Lepsza przyszłość zaczyna się w przedszkolu do punktów przedszkolnych zakupiono pomoce dydaktyczne
Czytaj więcejW dniach 24 – 26 września w Punktach Przedszkolnych odbyły się zebrania z logopedą podczas, których rodzice zostali zapoznani z profilaktyką logopedyczną.
Czytaj więcejW dniu 30.08.2012 w Centrum Kultury w Siemianowicach Śl. odbyła się konferencja dla rodziców dzieci biorących udział w projekcie „Lepsza przyszłość zaczyna się w przedszkolu” na temat – ROLA EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ W ŻYCIU DZIECKA,
Czytaj więcejW dniach 27 i 28.09.2012 w punktach przedszkolnych przy Przedszkolach nr 6,7,9,10,11,12 odbyły się zebrania organizacyjne z rodzicami dzieci przyjętych do punktów od 01.09.2012.
Czytaj więcej
W miesiącu grudniu i styczniu w Punktach Przedszkolnych w Siemianowicach Śl. odbyły się spotkania logopedy z rodzicami dzieci biorących udział w projekcie.
Pierwsza część spotkań dotyczyła ogólnych problemów logopedycznych, z jakimi mogą spotkać się rodzice dzieci w wieku od 2 do 4 lat. Zostały omówione m.in. najważniejsze etapy rozwoju mowy dziecka, przedstawiono istotę wad wymowy u dzieci oraz podjęto problem higieny jamy ustnej. Ważną okazała się kwestia nieprawidłowego połykania i dosyć często spotykanego u dzieci seplenienia międzyzębowego.
Rodzice otrzymali (w formie tabelki) schemat rozwoju mowy dziecka z uwzględnieniem czasu pojawiania się poszczególnych głosek mowy polskiej. Podjęto też temat badań przesiewowych oraz diagnozy logopedycznej. Pytania rodziców wiązały się z ewentualnym terminem diagnozy logopedycznej dziecka.
Druga część spotkania z rodzicami miała charakter indywidualnych konsultacji z logopedą i
dotyczyła szczegółowych zagadnień, związanych z problemami mowy dzieci.
Zebranie przebiegało zgodnie z wcześniej ustalonym planem i trwało 60 minut.
Główne wnioski nasuwające się po spotkaniu z rodzicami: