Zakończenie projektu unijnego „Lepsza przyszłość zaczyna się w przedszkolu”.
Czytaj więcej27 maja 2013 wszystkie dzieci z punktów przedszkolnych, udały się wraz z opiekunami na całodniową wycieczkę do Bajkolandi k. Rybnika.
Czytaj więcej26.04.2013 dzieci z punktów przedszkolnych uczestniczyły w zajęciach dotyczących bezpieczeństwa dzieci w ruchu ulicznym.
Czytaj więcejW ramach projektu "Lepsza przyszłość zaczyna się w przedszkolu" dzieci z punktów przedszkolnych pojechały do Wisły Czarnej na zimowy kulig.
Czytaj więcejW dniu 17.12.2012 w Parku Tradycji w Siemianowicach Śl. odbył się pierwszy koncert świąteczny z udziałem przedstawicieli przedszkoli, szkół podstawowych i ponadpodstawowych.
Czytaj więcejW ramach projektu Lepsza przyszłość zaczyna się w przedszkolu do punktów przedszkolnych zakupiono pomoce dydaktyczne
Czytaj więcejW dniach 24 – 26 września w Punktach Przedszkolnych odbyły się zebrania z logopedą podczas, których rodzice zostali zapoznani z profilaktyką logopedyczną.
Czytaj więcejW dniu 30.08.2012 w Centrum Kultury w Siemianowicach Śl. odbyła się konferencja dla rodziców dzieci biorących udział w projekcie „Lepsza przyszłość zaczyna się w przedszkolu” na temat – ROLA EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ W ŻYCIU DZIECKA,
Czytaj więcejW dniach 27 i 28.09.2012 w punktach przedszkolnych przy Przedszkolach nr 6,7,9,10,11,12 odbyły się zebrania organizacyjne z rodzicami dzieci przyjętych do punktów od 01.09.2012.
Czytaj więcej
W dniu 28.09.2011 w Centrum Kultury w Siemianowicach Śl. odbyła się konferencja dla rodziców dzieci biorących udział w projekcie „Lepsza przyszłość zaczyna się w przedszkolu” na temat – ROLA EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ W ŻYCIU DZIECKA, zorganizowana przez lidera projektu Panią mgr Teresę Lato.
W konferencji wzięło udział ponad 160 osób. W spotkaniu uczestniczyło także kilka babć i dziadków. Konferencję prowadziła Pani mgr Aleksandra Stefańska nauczyciel z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym.
Wiek przedszkolny, to czas intensywnego rozwoju każdego dziecka, okres największych i najistotniejszych zmian w jego dotychczasowym życiu. To jednocześnie idealny moment na zapobieganie potencjalnym trudnościom i zaburzeniom. Zapewnienie dziecku w tym wieku odpowiednich warunków do rozwijania wrodzonych umiejętności twórczych i intelektualnych, odkrywania nowych zdolności oraz nauki ma decydujące znaczenie dla jego przyszłości.
Przedszkola oraz alternatywne formy wychowania przedszkolnego, jakimi są punkty przedszkolne i zespoły przedszkolne zostały powołane do wypełniania względem dziecka określonych programem zadań, przy współpracy z rodziną i środowiskiem. Zadania te nakierowane są na prawidłowe wychowanie, wszechstronny rozwój dziecka oraz umożliwienie mu zdobycia doświadczenia i niezbędnych do podjęcia nauki w szkole umiejętności. Sprawują one opiekę nad jego zdrowiem i bezpieczeństwem oraz wspomagają i ukierunkowują jego rozwój fizyczny, umysłowy, emocjonalny i społeczny.
Przedszkola, punkty przedszkolne i zespoły przedszkolne dają szansę na kształtowanie lub utrwalanie umiejętności samoobsługowych takich jak: jedzenie, ubieranie się, wiązanie butów, sprzątanie zabawek itp. Kształtują całą gamę umiejętności z dziedziny plastyki, muzyki, tańca, czy teatru. Im dłużej dziecko będzie korzystać z wychowania przedszkolnego, tym lepiej będzie przygotowane do podjęcia nauki w szkole i radzenia sobie z codziennymi problemami, będzie miało większą szanse na odnoszenie sukcesów najpierw w szkole, a potem w dorosłym życiu.
Beata Szymczak